Intan Shahira.
Benci.
12 Jul 2013 , 0 Comment

Hallu ? Assalamualaikum. Alhamdulillah dah 3 hari kita berpuasa. So, sementara tunggu si Encik Akmal Syarif balik daripada tarawih 8 rakaat kononnya tu, aku sempatkan diri dengan mengupdate apa yang termampu buat masa ni. Benci? Jangan tipu kalau kau cakap kau takda perasaan benci walaupun sekelumit cuma kan. Jangan tipu lah. Setiap manusia akan ada perasaan tu. Biasalah, manusia tak lari daripada sifat hasad dengki dan benci membenci. Termasuk aku. 

Benci tu satu perasaan yang memang takde siape expect dia datang. Tiba tiba je kita rasa benci. Benci sebab apa itu kena lah tanye diri sendiri. Macam aku, rasa macam takde pape je. Hati pun rilek tenang. Tapi bila terpandang raut wajah mangsa, oh yeah ... i really really hate her. Look? Tahu tahu je hati tetiba rasa meluat, menyampah nak tengok muka mangsa tu. Kejam betul. Tapi apakan daya, dah hati nak benci kan? Serupa je macam sayang. Tetiba rasa macam caring je pasal dia. Nampak kan? Perasaan tu datang tak diundang. 

So, cakap pasal benci. Aku benci siape sebenarnya? Oh. Aku benci kau. Ya, kau. Disebabkan kes yang agak sudah lama berlalu tu, aku tetap benci nak tatap wajah kau. Beruk kan? Macam kau lah. Just kerana kau terasa yang amat sangat dengan status aku dan sengaja ajak bergaduh status , aku terus rasa ewww meluat siak. Kenapa ? Entah. Aku memang macamtu. Lagi lagi bila lepas kes tu terjadi , kau pula langsung taknak bertegur dengan aku walhal setiap hari kita bertatap mata. While... dengan Akmal boleh saje bertegur ya? Siap ajak WeChat lagi. Oh tak, jangan salah sangka. Aku bukan benci dia sebab cemburu. Hmmm tapi adalah sikitt kan. Hahaha. Bodoh lah katanya kalau aku tak cemburu.

Tapi memandangkan kes ni dah lama berlalu tapi hati tetap rasa geliman saja , aku rasa sudah tiba masanya untuk aku luahkan. Ok, firstly... memang aku menyampah bila kau buat muka macam you dont know me bila berdepan dengan aku. Pandang pun taknak. Apa kee bodoh sangat tu cerita dia? Next, tegur aku taknak, ajak Akmal WeChat nak? Oh alasan... Nak tanya pasal budak kelas. Ramai yang kata tak logik sebab kelas dia dengan kau sebelah je. Lol gitu? After that, menyampahnya aku bertambah tambah bila kau nii tikam belakang. Eh tak.. aku tak backup sesiapa. Tapi aku taknak berpihak pada yang tikam menikam dibelakang kawan sendiri. So setupid yunno?

Dan aku rasa macam aku sangat penat menaip benda yang tak masuk akal dan tak waras pemikiran aku bila fikirkan semua ni. Aku ambil keputusan untuk cuba try tak ambil tahu dan kalau boleh tak pandang pun wajah yang ayu , anggun dan jelita tu. Ini disebabkan, benda ni boleh buat aku jadi semakin menyampah dan rasa macam tangan laju je nak hayun dekat muka kau. Hahaha jangan fikir aku tak berani. Aku cuma malas nak gaduh. Kau kan ramai backup. Aku cuma semut kecil yang mati dipijak dengan kau. Betul kan? Ok. Kata - kata aku nampaknya semakin memainkan peranan. Ada kejap lagi keluar nama binatang yang tak sepatutnya pula. Sebelum tu, minta diri dulu. 

Kbye. Selamat berpuasa!



Chahigha.

I believe in being strong when everything seems to be wrong. I believe that happy girls are the prettiest girls. I believe is tomorrow is another day. And i believe in miracles. Bye.

Follow Dashboard

Tagboard.





Skin Made By : HafizZulkafly. Others xx.