Intan Shahira.
Sakit.
17 Aug 2013 , 0 Comment

Hi Assalamualaikum. Kadang-kadang aku rasa aku boleh. And kadang-kadang aku rasa aku tak boleh. Aku rasa penat. Hmm penat and takot. Bak kata budak kecik 'Akutt cangattt' k. Mungkin dah lama aku tak menulis. Tapi harini aku nak ucap Alhamdulillah. Terima kasih Ya Allah kerana masih beri aku peluang untuk hidup. Sakit. Penat. Capek. I don't know how to discribe. Eh, cuba kalau kita sakit? Apa kita buat? Yes, kita akan pergi jumpa doctor , berehat , makan ubat or tidur. Kan?

Tapi aku tak. Aku degil. Tak dengar cakap bak kata Akmal. Well, aku makin sakit makin active yuno? Aku tak sama macam org lain. Aku ada cara aku sendiri. Makin sakit, makin rehat, makin lah aku rasa macam 'ish tak tenangnya!' K pelik. Lagi satu aku paling benci makan ubat tapi jadi suka bila Akmal yang paksa hahahaha k gedik. Hm mama selalu kata 'Cuba kalau makan je ubat tu, kan baik nanti.' Hm masalahnya anak mama ni tak suka ubat ha haih. 

Haih, " Cuba kalau kau lemah and jatuh? And masatu masih ada yang mengharap untuk kau bangun and bersemangat? Cuba kalau kau putus asa? And masatu cuba kau fikir benda apa yang buat kau berusaha sebelum kau putus asa? Cuba kalau kau sedih? And masatu cuba kau fikir siapa yang suka lihat senyuman kau and benci tengok kau sedih. " Kata-kata Eira kepada Eira. Hm yes, sepatutnya aku fikir positive. Dalam dunia ni banyak benda negatif berlaku, tapi kalau kita sendiri anggap pun negatif, mana nak datang posotifnya kan?

Aku tipu kalau kata aku kuat. Aku tak suka tengok orang sakit. Serious buat aku sedih. Aku tak boleh tengok. Imbau zaman arwah atokki disahkan menghidap penyakit jantung, arwah pakcik disahkan terkena barah paru-paru hmm. Aku menangis. Seorang. Bila bangun, aku senyum macam biasa. Aku taknak diaorg nampak aku sedih sebab diaorg. Bila aku tengok wajah itu sakit. Ya Allah, sakitnya. Aku tak boleh rasa. Dalam bilik aku menangis. Seorang. Sebab untuk apa aku tunjuk aku sedih sebab diaorg? Nak dieorg lagi sakit? Naaaaaaaaaaaa.

Dan sebabtu bila aku sakit, aku diam. Sebab aku lebih tahu nak handle sendiri sakit tu. And sebabtu juga aku tak suka pergi klinik or hospital. Hm sebab aku rasa kalau tak rasa nak mati pun, tak perlulah pergi klinik. Macam benda remeh je. Doctor pun boleh kata 'mengadanya'. Tapi bila aku dah pergi ke klinik or hospital, tuh maknanya aku dah tak tahan lah. Walaupun aku kuat. And cuma DIA yang tahu lemah aku. Aku masih ada lemah aku. Ok? And mesti ada yang kata 'aku tak sekuat kau'. Eh cuba kalau kau cuba untuk kuat. Mesti kau kuat. Sebab kekuatan tuh datang daripada diri kita and doa kepada DIA. Kita yang bina kekuatan tuh.  

Tipu juga kalau aku kata aku tak pernah putus asa. Pernah. Tapi aku pernah cuba untuk bertahan. Beribu kali. Tapi tetap tak menjadi. And aku tahu, kekuatan itu tidak bernilai untuk terus mencuba. Cuba kalau kau boleh rasa siapa yang ada dengan kau sekarang ni, tetiba takda? Jadi, hargailah setiap detik sebab kita taktahu bila detik itu akan berakhir. Termasuklah ibu, ayah, keluarga, kawan mahupun boyf. Eh, cuba kalau semua org positif, mesti Malaysia takkan ada isu. Kan?!

Ya Allah, berikan aku kekuatan untuk menempuh dugaan yang engkau berikan ini. Jika sakit ini adalah ujian darimu, aku redha. Tapi berikan aku kekuatan dan ketabahan untuk menghadapinya. Amin.

K loveyou Mal. Goodbye for a fews week. Bye!

Chahigha.

I believe in being strong when everything seems to be wrong. I believe that happy girls are the prettiest girls. I believe is tomorrow is another day. And i believe in miracles. Bye.

Follow Dashboard

Tagboard.





Skin Made By : HafizZulkafly. Others xx.