Intan Shahira.
Rahsia DIA.
13 Sep 2013 , 0 Comment

Ada yang sudah dekat tiba-tiba menjauh dan ada yang jauh tiba-tiba mendekat. Ada yang sudah sayang tiba-tiba membenci dan ada belum kenal tiba-tiba menyayangi. Ada yang sudah direncanakan untuk bernikah tiba-tiba berantakan dan ada yang tidak direncanakan tiba-tiba ajak bernikah. Ada yang berjodoh tetapi tiba-tiba dibatalkan dan ada yang tidak kenal tiba-tiba dijodohkan. Itu rahsia Allah dan itu rahsia jodoh. 

Dan ada juga yang bahagia tiba-tiba kecewa , ada yang patah hati tiba-tiba gembira. Seperti aku. Sama. Salah sendiri. Tak pernah nak sedar. Tuding jari sana dan sini. Ceh kononnya yang terbaik. Padahal disebabkan alpa aku merana. Kecewa. Siapa tahu? Ditinggalkan walaupun sehari. Ya Allah peritnya. Bila hati sudah sayang, bukan senang nak melupakan. 8 bulan berlalu. Dia bukan yang pertama tapi InsyaAllah dengan izinNya dia akan jadi yang terakhir. 

Sehari dengan kata putus, aku gila. Serabut. Jalan sorang-sorang. Manusia pandang 'Eh kenapa serabut sangat?' Senyum. Apa lagi yang boleh dibuat? Hati dah berkecai. Janji tak ditepati. Janji tidak bercakap tapi perkara tuh yang diluah. Dimaafkan! Lain kali jangan buat lagi. Salah sendiri? Angkat. Tak penting. Salah sendiri? Cuba diri untuk mencari yang lain sedangkan hati masih pada yang satu. Bodoh. Hina betul perangai. Tak pandai menghargai, itu aku. Tapi maaf. Atas satu janji, takkan diulangi. Selamanya, kau jadi yang satu. InsyaAllah.

Disebabkan dengan satu perkataan, semuanya hancur. Siapa tahu? Aku dah gila. Sendirian? Hanya satu hari. Esoknya.... 'Getback?' yaa sure. Gila engko tak terima? Lagi satu, aku sedar atas kesalahan. Kesalahan yang teruk dan hina. Beriya. Sampai sekarang aku benci dengan namanya 'angkat'. Gi mampus. Aku ada dia. Cukuplah seorang. Maafkan salah silap saya. Ya, bodoh. Tahu dah. Maki hamunlah sepuasnya. Yang penting InsyaAllah kekal selamanya. Amin Ya Rabbal Alamin.

Aku sayang kau Akmal. Serious talk.


Chahigha.

I believe in being strong when everything seems to be wrong. I believe that happy girls are the prettiest girls. I believe is tomorrow is another day. And i believe in miracles. Bye.

Follow Dashboard

Tagboard.





Skin Made By : HafizZulkafly. Others xx.