Intan Shahira.
Kerinduan.
26 Oct 2013 , 0 Comment

Dulu.. aku punya seorang rakan , sahabat malah kawan yang setia disisi tanpa kira susah atau senang. Cakap bersama, mengumpat bersama, ketawa bersama, sedih pun always bersama. Tapi bila ada satu kejutan yang tak diduga, aku kehilangan dia. Kejutan apa? Aku terpaksa terperap didalam penjara dan sikitt sikitt mula berenggang. Ya Allah, rindunya. Dulu pernah bergaduh besar fasal lelaki eww. Geli nak cerita balik. Tapi bila difikirkan, disebabkan pergaduhan itu semuanya mula menjadi baik. Mula-mula minta maaf either ikhlas tak ikhlas jee nak maafkan. Tapi bila hari-hari mula gossiping together-gether here and there, mula menjadi sahabat dan bestfriend forever katanya.

Dulu bila dia kena serang, aku selamatkan dengan kata-kata yang tak pernah fikir perasaan orang. Bila turn aku pula diserang, dia selamatkan dengan ayat-ayat yang menusuk kehati menangis berhari-hari. Tapi itu zaman bash-bash. Budak-budak. Belum matang. Sekarang? Mula matang dan mula menjauh. Dia dengan kesayangan dia dan aku dengan sekolah dan kesayangan aku. Tak rindu ke zaman zaman kegemilangan kita? Tak rindu ke zaman zaman gossip non-stop kita? Ya Allah, bila ingat balik.. Air mata rasa macam nak jatuh. Mata mula lah nak rasa panas. 

Rafidah Binti Mohd Sabri.. she is the one who always make me smile, be by my side, gossiping here and there with me, together-gether when doing something, be crazy together. Tapii itu dulu. Semua cerita dulu. Sekarang? She is the one who keep silent, hiding and i've never seen her after a fews month ago. Ya Allah, rindunya. Boleh kita ulang balik semuanya? Boleh tak? Eada, tak rindu friendship kita ke? Aku rindu. Rindu setengah mati. Bila agaknya kita dapat gossip sama, jadi gila sampai ada yang kata kita lesbian eww selekeh. Kita kawan. Kawan sampai mati. 

Ya Allah, Ya Rahman, Ya Rahim, kekalkan persahatan kami hingga ke Jannatul Firdaus-Mu. Sesungguhnya dia sahabat dunia akhiratku. Amin Ya Rabbal Alamin. 


Chahigha.

I believe in being strong when everything seems to be wrong. I believe that happy girls are the prettiest girls. I believe is tomorrow is another day. And i believe in miracles. Bye.

Follow Dashboard

Tagboard.





Skin Made By : HafizZulkafly. Others xx.