Intan Shahira.
10 things about him.
26 Nov 2013 , 0 Comment




First, natural romantic. Dia selalu buat apa-apa yang dia suka tanpa berfikir. And he doesnt know yang benda yang dia buat adalah romantic pada mata aku. Nampak lagi jujur kan. Walaupun kadang-kadang ada scene yang romantic melampau, tapi aku suka. Nampak comel walaupun kadang-kadang menyampah. As example, dia akan tarik tangan aku tiba-tiba as kiss it oh comelnya mamat ni haha. 

Second, dia tahu nak handle mood aku bila mood aku dah terbang, tahu nak cool down aku bila tahap kemarahan aku ditahap paling maximum. Erti kata lain, Akmal ni seorang yang sangat mudah buat aku tersenyum. Bila aku marah something yang pehhhhhh and he will cool me down dengan gunakan ayat paling comel yang dia boleh buat masatu and i was hahahahaha kay.

Third, dia sentiasa terima aku apa adanya sebab perangai aku ni takda stok yang lagi buruk ke apa agaknya kan. Jadi, dia sentiasa menyayangi aku dengan perangai buruk itu walaupun dia takkan dapat menerimanya. Perangai buruknya? Haha never stop pushing him walaupun dia tengah ada masalah. Cewah cekmek molek amboi cekmek molek. 

Fourth, dia pandai control marah walaupun kadang-kadang terlepas juga. Almaklumlah, lelaki... jiwa mesti ada sikit rasa memberontok lagi-lagi bila ego aku pun tengah mencanak naik. Amboi kemain berperang. Tapi bila sampai satu masa dia terlepas marah dia while dia tahu itu salah dia, automatically dia akan minta maaf and haaaaaaaaaa he being so romantic hahaha.

Fifth, dia tak seberapa panas baran tapi dia tahu marah aku bila aku buat silap. And you should know, cara marah dia sangat gentleman sebab dia akan naik suara sikit tapi pastinya dia akan gunakan ayat yang betul-betul meresap ke dalam kalbu aku pehhhhhhh comfirm meleleh air mata aku dekat situ. Nampak sangat aku susah nak terima nasihat hahaha kay im trying. Thanks biy.

Sixth, bila aku perlukan dia, dia ada. Dan bila aku tak perlukan dia, dia tetap ada. Erti kata lain, dia always ada untuk aku tak kesah walau apa pun. He always being with me through my ups and downs. And dia always jadikan telinga, bahu and nasihat dia milik aku bila aku bersedih or down tak kira pasal apa pun. Terima kasih yaa terima kasih ;)

Seventh, easily say word maaf bila dia bersalah. Tak kira salah apa pun yang dia buat walaupun kadang-kadang air jernih aku dah keluar dulu baru dia minta maaf tapi takpa asalkan dia sangat sangat senang ucapkan maaf. Kena faham kadang-kadang ada sesetengah lelaki yang pantang bila kita lawan ego dia. Hehehe.

Eighth, dia pandai bergaul dengan orang sekeliling aku. Maksudnya, dia pandai bercakap berborak and so on dengan family, adik-beradik, kawan-kawan and siapa pun yang ada disekeliling aku. Nampak sangat cool bila dia dengan beraninya akan pergi jumpa mama and ayah aku berbual and so on. Yang penting masatu dengan beraninya dia datang rumah even dia tahu ada ayah aku yang garang hihihi he was so cool.

Ninth, dia hebat dalam memberi dorongan dan marah setiap kesalahan aku dengan cara yang hebat. Maksudnya, soft spoken. Kan dah kata, dia always ada dengan aku through my ups and downs. So, dia sentiasa memberi semangat and always buat aku berani bangkit balik walaupun kadang-kadang rasa jatuh sampai tahap diambang bunuh diri.

Tenth, cuma dia jeh tahu jujur dia tapi aku percaya dia jujur. Akmal, you should know, bila awak dah pegang hati saya maksudnya saya dah percayakan awak. Dia seorang yang berani mati bila dia jujur. Sebenarnya percaya cuma kadang-kadang perasaan was-was memang patut ada kan hehe.

Know what? For several times already, when I look at him, I feel like I dont know him. I feel like.... I dont know. Something. I dont know how to describe it. But it feels like I fall in love again for him. Again, and again. I love him again and again while loving him. Sometimes  I feel that 'fast heartbeat' thingy. Sometimes I get nervous when he texted me "biy dah nak sampai". Sometimes I cry without I tried to, just because Im thinking about this feeling. I dont wish to lose him, I dont wish to have him. I just want his love. Because I love this feeling.

Thankyou bye.




Chahigha.

I believe in being strong when everything seems to be wrong. I believe that happy girls are the prettiest girls. I believe is tomorrow is another day. And i believe in miracles. Bye.

Follow Dashboard

Tagboard.





Skin Made By : HafizZulkafly. Others xx.